CICLE SUPERIOR

Al Cicle Superior, els grans de l'escola, treballem molt. A música no només aprenem cançons, aprofondim en la lectoescriptura musical i gràcies a això ens és fàcil de llegir partitures i després practicar-les amb flauta, que és el que més ens agrada.
També fem força audicions on, a més de gaudir de la música, aprenem diferents formes musicals, a classificar la música en els seus estils i periodes, i coneixem els  autors de la música culta  que han perdurat fins als nostres temps.


Tenim el gran repte d'introduir les noves tecnologies en el nostre procés d'aprenentatge. per això usem recursos TIC com NOTEFLIGHT per a composició, GLOGSTER.EDU, GOOGLE DRIVE i WIX per a fer presentacions, WINDOWS MOVIE MAKER per editar els nostres videos,...... entre altres. 




Però el nostre objectiu de fer música no estaria del tot complert si no aprenguesssim a compartir-la. Per això ens apuntem a projectes col.laboratius on podem compartir les nostres cançons, la flauta o el que descobrim sobre el so que ens envolta.

KANTACONMIGO FLAUTATEKA
THE CITY RINGS JORNADA DE LA MÚSICA

També ens coordinem amb els altres CEIPS i IES  de la zona i fem una Jornada Musical conjunta, promoguda pel CRP de les Corts, cap al mes de maig a l'Auditori Wintertur, on toquem plegats un repertori de Flauta que hem assajat durant el curs.

Hem descobert, però, que no només hem de comunicar-nos amb els altres, també necessitem estar comunicats entre nosaltres. D'aquí que l'EDMODO, la nostra xarxa social, se'ns faci imprescindible en el nostre dia a dia. Gràcies a l'edmodo compartim tasques comentaris i podem penjar els nostres treballs, fer les feines que se'ns encomanen així com veure les qualificacions tot seguint el nostre propi procés d'aprenentatge. Una veritable Aula Virtual fora de l'aula.





Els continguts que treballem en el currículum es poden distribuir en tres DIMENSIONS:

PERCEPCIÓ, COMPRENSIÓ I VALORACIÓ

Competència 1. Mostrar hàbits de percepció conscient de la realitat visual i sonora de l’entorn natural i cultural.
Competència 2. Utilitzar elements bàsics dels llenguatges visual, corporal i musical i estratègies per comprendre i apreciar les produccions artístiques.
Competència 3. Comprendre i valorar elements significatius del patrimoni artístic proper, de Catalunya i d’arreu.
Competència 4. Comprendre i valorar elements significatius de la contemporaneïtat artística.

INTERPRETACIÓ I PRODUCCIÓ

Competència 5. Emprar elements bàsics del llenguatge visual amb tècniques i eines artístiques per expressar-se i comunicar-se.
Competència 6. Interpretar música vocal i instrumental amb els elements i recursos bàsics del llenguatge musical.
Competència 7. Emprar els elements i recursos bàsics del llenguatge escènic per expressar-se, interpretar i comunicar-se.

IMAGINACIÓ I CREATIVITAT

Competència 8. Improvisar i crear amb els elements i recursos bàsics dels diferents llenguatges artístics.
Competència 9. Dissenyar i realitzar projectes i produccions artístiques multidisciplinàries.

flecha-imagen-animada-0430 graella de continguts 5è flecha-imagen-animada-0430graella de continguts  6è

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari aquí